ସିଲକ୍ୟାରା-ବାରକୋଟ ସୁଡ଼ଙ୍ଗର ସଫଳତା ଚାରିଧାମ ମହାମାର୍ଗ ପରିଯୋଜନାରେ ଏକ ପ୍ରମୁଖ ମାଇଲଖୁଣ୍ଟ
ଡେରାଡୁନ,ଓଡ଼ିଶା ଫାଷ୍ଟ(ବ୍ୟୁରୋ): ଉତ୍ତରାଖଣ୍ଡର ପବିତ୍ର ଚାରିଧାମ ତୀର୍ଥସ୍ଥଳଗୁଡ଼ିକୁ ସବୁଦିନିଆ ସଡ଼କ ସଂଯୋଗ ପ୍ରଦାନ କରିବା ପାଇଁ ଭାରତ ସରକାରଙ୍କ ମହତ୍ୱାକାଂକ୍ଷୀ ଚାରିଧାମ ମହାମାର୍ଗ ପରିଯୋଜନାର ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଅଂଶ, ସିଲକ୍ୟାରା-ବାରକୋଟ ସୁଡ଼ଙ୍ଗ ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ମାଇଲଖୁଣ୍ଟ ହାସଲ କରିଛି।

ନଭେମ୍ବର ୨୦୨୩ ରେ ଏକ ସୁଡ଼ଙ୍ଗ ଭୁଶୁଡ଼ିବା ଯୋଗୁଁ ଏକ ବଡ଼ ଅସୁବିଧାକୁ ଦୂର କରିବା ପରେ, କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ ସଂସ୍ଥା, ଜାତୀୟ ରାଜପଥ ଏବଂ ଭିତ୍ତିଭୂମି ବିକାଶ ନିଗମ ଲିମିଟେଡ୍ (NHIDCL), ପ୍ରଭାବିତ ଅଂଶକୁ ସଫଳତାର ସହିତ ପୁନରୁଦ୍ଧାର କରିଛି ଏବଂ ୧୬ ଏପ୍ରିଲ, ୨୦୨୫ ରେ ସୁଡ଼ଙ୍ଗ ସଫଳତାର ସହିତ ସଫଳ ହୋଇଛି। ଉତ୍ତରାଖଣ୍ଡ ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ ପୁଷ୍କର ସିଂହ ଧାମି, କେନ୍ଦ୍ର ସଡ଼କ ପରିବହନ ଏବଂ ରାଜପଥ ରାଷ୍ଟ୍ରମନ୍ତ୍ରୀ, ଅଜୟ ଟାମ୍ଟା, ଜାତୀୟ ରାଜପଥ ଏବଂ ଭିତ୍ତିଭୂମି ବିକାଶ ନିଗମ ଲିମିଟେଡ୍ ର ବରିଷ୍ଠ ଅଧିକାରୀମାନେ ଉତ୍ସବରେ ଯୋଗ ଦେଇଥିଲେ।
୮୫୩.୭୯ କୋଟି ଟଙ୍କାର ମୋଟ ପ୍ରକଳ୍ପ ମୂଲ୍ୟ ସହିତ ସିଲକ୍ୟାରା-ବାରକୋଟ ସୁଡ଼ଙ୍ଗ, ରାଡି ପାସ୍ ଅନ୍ତର୍ଗତ ଗଙ୍ଗୋତ୍ରୀ ଏବଂ ଯମୁନୋତ୍ରୀ କୁକ୍ଷକୁ ସଂଯୋଗ କରିବା ପାଇଁ ଡିଜାଇନ୍ କରାଯାଇଛି । ନିର୍ମାଣ କାର୍ଯ୍ୟ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ହେବା ପରେ, ଏହା NH-134 ର ତୁଷାର ପ୍ରଭାବିତ ଲମ୍ବକୁ ୨୫.୬ କିଲୋମିଟର ହ୍ରାସ କରିବ, ଯାହା ବର୍ତ୍ତମାନର ୫୦ ମିନିଟରୁ ମାତ୍ର ୫ ମିନିଟକୁ ଯାତ୍ରା ସମୟକୁ ହ୍ରାସ କରିବ । ଯାହା ଦଶ ଗୁଣ ହ୍ରାସ କରିବ। ଏହା ବ୍ୟତୀତ, ସୁଡ଼ଙ୍ଗଟି ରାଡି ଶୀର୍ଷ ପର୍ବତଗୁଡ଼ିକର ସମୃଦ୍ଧ ଉଦ୍ଭିଦ ଏବଂ ପ୍ରାଣୀ, ବିଶେଷକରି ଘନ ରୋଡୋଡେଣ୍ଡ୍ରୋନ୍ (ବୁରାନ୍ସ) ଉଦ୍ଭିଦର ସଂରକ୍ଷଣରେ ଯୋଗଦାନ କରିବ।

୯ ଜୁଲାଇ, ୨୦୧୮ ଏହି କାର୍ଯ୍ୟ ରେ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଥିଲା। ତଥାପି, ପ୍ରକଳ୍ପଟି ୧୨ ନଭେମ୍ବର, ୨୦୨୩ ରେ ଏକ କଠିନ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜର ସମ୍ମୁଖୀନ ହୋଇଥିଲା, ଯେତେବେଳେ ସିଲକ୍ୟାରା ପାର୍ଶ୍ୱରୁ ପ୍ରାୟ ୨୫୦ ମିଟର ଦୂରରେ ସୁଡ଼ଙ୍ଗର ଏକ ଅଂଶ ଭୁଶୁଡ଼ି ପଡ଼ିଥିଲା। ଏହି ଘଟଣା ଭିତରେ ୪୧ ଜଣ ଶ୍ରମିକ ଫସି ଯାଇଥିଲେ, ଯାହା ଫଳରେ ଏକ ବଡ଼ ଧରଣର ଉଦ୍ଧାର କାର୍ଯ୍ୟ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଥିଲା। ତଦନ୍ତ ଅନୁଯାୟୀ ଏହି ଭୁଷୁଡ଼ିବା ପାଇଁ ଭଗ୍ନ/ଦୁର୍ବଳ ପଥରର ଅପ୍ରତ୍ୟାଶିତ ଢିଲା ଅଂଶ, ପାଣି ନିଷ୍କାସନ ଏବଂ ପ୍ରାରମ୍ଭିକ ନିର୍ମାଣ ପର୍ଯ୍ୟାୟ ସମୟରେ ଚିହ୍ନଟ ହୋଇନଥିବା ସମସ୍ୟା ସମେତ ଭୂତାତ୍ତ୍ୱିକ ଏବଂ ଗଠନମୂଳକ କାରଣଗୁଡ଼ିକର ମିଶ୍ରଣକୁ ଦାୟୀ କରାଯାଇଥିଲା।
ପରବର୍ତ୍ତୀ ୧୬ ଦିନିଆ ଉଦ୍ଧାର କାର୍ଯ୍ୟ ଆନ୍ତଃ-ଏଜେନ୍ସି ସମନ୍ୱୟ ଏବଂ ସ୍ଥିରତାର ପ୍ରମାଣ ଥିଲା। ଜାତୀୟ ବିପର୍ଯ୍ୟୟ ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ବାହିନୀ (NDRF), ରାଜ୍ୟ ବିପର୍ଯ୍ୟୟ ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ବାହିନୀ (SDRF), ଉତ୍ତରାଖଣ୍ଡ ପୋଲିସ, ଭାରତୀୟ ସେନା କର୍ପସ ଅଫ୍ ଇଞ୍ଜିନିୟର୍ସ ଏବଂ ସୀମା ସଡ଼କ ସଂଗଠନ ସମେତ ବହୁ ସରକାରୀ ସଂସ୍ଥା ଘରୋଇ ସମ୍ବଳ ଏବଂ ଅନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ବିଶେଷଜ୍ଞଙ୍କ ସହ ସହଯୋଗ କରିଥିଲେ। ବାଧା, ଜଳବନ୍ଦୀ ଏବଂ ଯନ୍ତ୍ରପାତି ବିଫଳତା ଦ୍ୱାରା ଉଦ୍ଧାର ପ୍ରୟାସ ବାଧାପ୍ରାପ୍ତ ହୋଇଥିଲା, ଯାହା ଫଳରେ ଭୂସମାନ୍ତର ଡ୍ରିଲିଂ, ଭୂଲମ୍ବ ଡ୍ରିଲିଂ, ମାଇକ୍ରୋ-ଟନେଲିଂ ଏବଂ “ମୂଷା ଗାତ” ଖଣି ଶ୍ରମିକଙ୍କ ଦ୍ୱାରା କରାଯାଇଥିବା ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ମାନୁଆଲ୍ ଖନନ ଭଳି ଅଭିନବ କୌଶଳ ବ୍ୟବହାର କରିବାକୁ ପଡିଲା। ସମସ୍ତ ୪୧ ଜଣ ଶ୍ରମିକଙ୍କ ସଫଳ ଉଦ୍ଧାର ପରେ, NHIDCL ପ୍ରକଳ୍ପର ନିରାପଦ ଜାରି ରଖିବା ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିବା ପାଇଁ ଭୁଶୁଡ଼ି ପଡ଼ିଥିବା ସୁଡ଼ଙ୍ଗ ଅଂଶର ପୁନରୁଦ୍ଧାରକୁ ପ୍ରାଥମିକତା ଦେଇଥିଲା। ଏଥିରେ ଉନ୍ନତ ଇଞ୍ଜିନିୟରିଂ ସମାଧାନ ଏବଂ ବ୍ୟାପକ ଜଳ ପରିଚାଳନାର ମିଶ୍ରଣ ସାମିଲ ଥିଲା। ଭୁଶୁଡ଼ି ପଡ଼ିଥିବା ଅଞ୍ଚଳର ଏକ ସୂକ୍ଷ୍ମ ଅଧ୍ୟୟନ ମାଇକ୍ରୋଫାଇନ୍ ସିମେଣ୍ଟ ସ୍ଥିରୀକରଣ ସହିତ ଏକ ଡ୍ରିଫ୍ଟ ଖନନ ପଦ୍ଧତି ଗ୍ରହଣ କରିଥିଲେ।
ସୂଚନା ଅନୁଯାୟୀ, ଉଦ୍ଧାର ହୋଇଥିବା ୪୧ ଜଣ ଶ୍ରମିକଙ୍କ ମଧ୍ୟରୁ ସବା ଅହମ୍ମଦ, ସୋନୁ କୁମାର ସା, ବୀରେନ୍ଦ୍ର କିଶ୍କୁ, ବିଶ୍ୱଜିତ କୁମାର ବର୍ମା, ଅଖିଳେଶ କୁମାର, ମାଣିକ ତାଲୁକଦାର, ସୋଭିକ୍ ପାକିରା, ଜୟଦେବ ପରମାଣିକ ଏବଂ ଗବ୍ବର ସିଂହ ନେଗି, ସେମାନଙ୍କର ସ୍ଥିରତା ଏବଂ ପ୍ରତିବଦ୍ଧତା ପ୍ରଦର୍ଶନ କରି ଏବେ ବି ପ୍ରକଳ୍ପରେ ଯୋଗଦାନ ଜାରିଛନ୍ତି।

ଢାଞ୍ଚାଗତ ଅଖଣ୍ଡତା ବଜାୟ ରଖିବା ପାଇଁ ସଠିକ୍ ଉପକରଣ ବ୍ୟବହାର କରି ଖନନ ପ୍ରକ୍ରିୟାକରଣ ପ୍ରକ୍ରିୟାଗତ ଭାବରେ ତିନୋଟି ଡ୍ରିଫ୍ଟରେ (ବାମ, ଡାହାଣ ଏବଂ କେନ୍ଦ୍ରୀୟ) କରାଯାଇଥିଲା। ଭୂମିକୁ ସ୍ଥିର କରିବା ଏବଂ ଷ୍ଟିଲ୍ ତୋରଣ ଏବଂ ସ୍ପ୍ରେ କଂକ୍ରିଟ୍ ଆକାରରେ ନୂତନ ସମର୍ଥନ ସ୍ଥାପନ କରିବା ପରେ ଅକ୍ସିଆସିଟିଲିନ୍ କଟିଂ ବ୍ୟବହାର କରି ବିଦ୍ୟମାନ ସହାୟକ ଉପାଦାନଗୁଡ଼ିକୁ ସତର୍କତାର ସହିତ ଅପସାରଣ କରାଯାଇଥିଲା। ସୀମିତ ସ୍ଥାନ ପାଇଁ ଛୋଟ ଯନ୍ତ୍ରପାତି ବ୍ୟବହାର ଆବଶ୍ୟକ ହୋଇଥିଲା, ଯାହା ଅଧିକ ସୁରକ୍ଷା ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିବା ସହିତ କାର୍ଯ୍ୟର ମନ୍ଥର ଗତିରେ ଅବଦାନ ଦେଇଥିଲା। ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ବିପଦ ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ ପରେ ଧ୍ୱଂସପ୍ରାପ୍ତ ସାମଗ୍ରୀ ମଧ୍ୟରେ ପୋତି ହୋଇଥିବା ଯନ୍ତ୍ରପାତିକୁ ମଧ୍ୟ ସତର୍କତାର ସହିତ ଅପସାରଣ କରାଯାଇଥିଲା।
ପୁନରୁଦ୍ଧାର ସମୟରେ ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜ ଥିଲା ପ୍ରାୟ ୭୦ ନିୟୁତ ଲିଟର ଜଳ ସଞ୍ଚୟ। ଏହାକୁ ପ୍ରଭାବଶାଳୀ ଭାବରେ MS ପାଇପ୍ ଏବଂ ରଣନୀତିକ ଭାବରେ ପ୍ରତିଷ୍ଠିତ ପମ୍ପ ଷ୍ଟେସନ ବ୍ୟବହାର କରି ଡିୱାଟରିଂ ଅପରେସନ୍ ମାଧ୍ୟମରେ ସମାଧାନ କରାଯାଇଥିଲା, ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୪ ସୁଦ୍ଧା ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ସଂଗୃହିତ ଜଳ ଅପସାରିତ କରାଯାଇଥିଲା। ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଭୂତାତ୍ତ୍ୱିକ କ୍ଷେତ୍ରର ଉପସ୍ଥିତି ଯୋଗୁଁ ଶୀର୍ଷକ ଖନନ ପାଇଁ ଉନ୍ନତ ସମର୍ଥନ ପ୍ରଣାଳୀ ଆବଶ୍ୟକ ଥିଲା, ଯେଉଁଥିରେ ଅସ୍ଥାୟୀ ଇନଭର୍ଟ ଏବଂ ଅତିରିକ୍ତ ବୋଲ୍ଟିଂ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ। ସଫଳତାକୁ ତ୍ୱରାନ୍ୱିତ କରିବା ପାଇଁ, ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ପଥ ଉପରେ ଧ୍ୟାନ ବଜାୟ ରଖିବା ପାଇଁ ଏକକାଳୀନ କାର୍ଯ୍ୟକଳାପକୁ ଏଡାଇ ଦିଆଯାଇଥିଲା।
କାର୍ଯ୍ୟ ପୁନଃଆରମ୍ଭ ସମୟରେ, NHIDCL ଅତିରିକ୍ତ ତଦାରଖ ପଦକ୍ଷେପ ମଧ୍ୟ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରିଥିଲା। କୋଙ୍କଣ ରେଳବାଇ କର୍ପୋରେସନ ଲିମିଟେଡ୍ (KRCL) ସ୍ଥାନର ଏକ ବୈଷୟିକ ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ କରିବା ପାଇଁ ନିୟୋଜିତ ହୋଇଥିଲା, ଏବଂ ସୁଡ଼ଙ୍ଗ ନିର୍ମାଣର ବିଭିନ୍ନ ଦିଗରେ ବିଶେଷ ସହାୟତା ପ୍ରଦାନ କରିବା ପାଇଁ NHIDCL ମଧ୍ୟରେ ଏକ ଉତ୍ସର୍ଗୀକୃତ ସୁଡ଼ଙ୍ଗ ବିଶେଷଜ୍ଞ ଗୋଷ୍ଠୀ ଗଠନ କରାଯାଇଥିଲା। ପ୍ରକଳ୍ପ ତଦାରଖକୁ ଯଥେଷ୍ଟ ବୃଦ୍ଧି କରାଯାଇଥିଲା, ସରକାରଙ୍କ ସର୍ବୋଚ୍ଚ ସ୍ତରରେ ଦୈନିକ ପ୍ରଗତି ରିପୋର୍ଟଗୁଡ଼ିକର ସମୀକ୍ଷା କରାଯିବା ସହିତ, ସମୟସୀମା ମଧ୍ୟରେ ପ୍ରକଳ୍ପ ସମୀକ୍ଷା ବୈଠକ ମଧ୍ୟ ଅନୁଷ୍ଠିତ ହେଉଥିଲା।
ଏପ୍ରିଲ ୧୬, ୨୦୨୫, ସିଲକ୍ୟାରା-ବାରକୋଟ ସୁଡ଼ଙ୍ଗ ପ୍ରକଳ୍ପ ପାଇଁ ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ପଦକ୍ଷେପ, ସୁଡ଼ଙ୍ଗ ସଫଳତା ହାସଲ କରିବା ସହିତ। ଭୁଶୁଡ଼ି ପଡ଼ିଥିବା ଅଂଶର ସଫଳ ପୁନରୁଦ୍ଧାର ସମ୍ପୃକ୍ତ ସମସ୍ତଙ୍କର ଉତ୍ସର୍ଗତା ଏବଂ ବିଶେଷଜ୍ଞତାର ପ୍ରମାଣ। ସଫଳତା ହାସଲ ହେବା ସହିତ, NHIDCL ସୁସ୍ଥ ନଗଦ ପ୍ରବାହ ଏବଂ ବାକି କାମଗୁଡ଼ିକର ସୁଗମ ଜାରି ରଖିବା ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିବା ପାଇଁ ସମୟସୀମା ମଧ୍ୟରେ ପ୍ରକଳ୍ପ ସହିତ ଜଡିତ ଚୁକ୍ତିନାମା ସମସ୍ୟାଗୁଡ଼ିକର ସମାଧାନ ଉପରେ ମଧ୍ୟ ଧ୍ୟାନ ଦେଉଛି। ସଂସ୍ଥା ପ୍ରାଧିକରଣ ଇଞ୍ଜିନିୟର, TPF ଗେଟିନ୍ସା ୟୁରୋଷ୍ଟୁଡିଓସ୍ S.L. ସହିତ ସକ୍ରିୟ ଭାବରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରୁଛି। ରୋଡିକ୍ କନସଲଟାଣ୍ଟସ୍ ପ୍ରାଇଭେଟ୍ ଲିମିଟେଡ୍ ଏବଂ ଠିକାଦାର, ନବଯୁଗ ଇଞ୍ଜିନିୟରିଂ କମ୍ପାନୀ ଲିମିଟେଡ୍ ସହିତ ମିଳିତ ଭାବରେ ପ୍ରମୁଖ ପ୍ରସଙ୍ଗଗୁଡ଼ିକ ଉପରେ ଆଗକୁ ବଢ଼ିବାର ପଥ ସ୍ଥିର କରୁଛନ୍ତି। ଟିମ୍ NHIDCLର ଅଧିକ ପ୍ରୟାସ ଯୋଗୁଁ, ସିଲକ୍ୟାରା-ବାରକୋଟ ସୁଡ଼ଙ୍ଗର ସଫଳତା ଚାରିଧାମ ମହାମାର୍ଗ ପରିଯୋଜନାରେ ଏକ ପ୍ରମୁଖ ମାଇଲଖୁଣ୍ଟ ପ୍ରତିନିଧିତ୍ୱ କରିବ, ଯାହା ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଚାରିଧାମ ତୀର୍ଥସ୍ଥଳଗୁଡ଼ିକୁ ସବୁଦିନିଆ ସଂଯୋଗୀକରଣର ସାକାରକୁ ନିକଟତର କରିବା ସହ ତୀର୍ଥଯାତ୍ରୀ ଏବଂ ପରିବେଶ ପାଇଁ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଲାଭର ପ୍ରତିଶ୍ରୁତି ଦେଉଛି ।